Not in love - crystal castle feat robert smith

Thursday, August 18, 2011

Collector DVD ke atau Tokey DVD ni?

Ok, selamat berpuasa untuk hari yang ke 18. Alhamdullilah aku still gagah lagi. mintak - mintak la full lagi tahun ni.hehehe

Time - time puasa ni, mmg seronok kalau layan Movie sementara nak abiskan mase b4 berbuka dan jugak b4 bersahur kan? Tapi bagi aku lah kan, tgk movie ni dah mcm part dari rutin aku, puasa ke, xpuasa ke mesti ade je la movie yang aku tgk, and slalu jugak la aku ber Movie Marathon smp xkeluar - keluar rumah langsung. penyakit kan?

Xsegan aku nak kate kat sini yang aku ni mmg collector DVD, senang cakap dari zaman CD pon aku dah start kumpul movie - movie ni. i rather bought all these DVD's than downloaded it pasal aku lagi suke keep them with the cd cover and all, ye lah as hobby kan, mcm kite kumpul setem, coins and stuffs, seronok je bile tgk barang kumpulan kite tu banyak kan? same jugak la mcm DVD - DVD ni.hahaha

So bile aku ni seorang collector, orang nak pinjam DVD ku sgt la susah, mmg la aku bagi, tapi aku akan ingat setiap cerita yang diorang pinjam. oih, mesti kene tuntut balik ooo. xtuntut confirm lebuh terus.haaa. Sampai sekarang, aku rase DVD - DVD dan jugak CD - CD yang aku kumpul dah beribu - ribu dah, sampai dah xtau nak letak dekat mane, kotak semua dah penuh. huhu. Kalau di teraburkan semua, dah mcm kedai DVD cetak je, boleh bukak kedai lelong DVD ni.hahaha.

xpecaye? nak bukti ke? boleeeh, dengan senang hati nye aku tunjuk hasil - hasil koleksi aku hehe










Ni pun xkire lagi dgn dvd - dvd aku yang dah hilang ( huhu )


So aku tgk - tgk balik semua DVD - DVD ni, aku pon terpiki, aku collector ke or dah naik pangkat jadi Tokey DVD haa??? Xpayah nak cakap la, even dalam Foursquare pon au dah jadi MAYOR dekat salah satu kedai DVD yang aku slalu beli ni. mmg betul Tokey DVD la kan?hehe

Tapi hobi ni agak best jugak la, pasal aku selalu dapat advantage tgk movie - movie yang belum keluar kat Sini, aku dah tgk satu movie ni, then lepas berapa bulan baru nak kuar kat Cinema cni, aku pon macam "waatttt??? baru nak keluar? aku dah tgk berkali - kali dah ". haa, sampai camtu lah.

Dan hobi ni jugak terbawak - bawak sampai ke Luar negara, bile aku pegi luar dari malaysia je, mesti aku akan cari DVD - DVD dekat sane. Wajib tu, and most of the time, DVD - DVD dekat luar negara much more cheaper dari dekat cni ok. and negara paling best untuk cari DVD - DVD dekat luar Malaysia ni, i have to say Indonesia la, serious byk sgt choice cerita die, dari cite hantu sampai la cite - cite yang lain. kite semua tau  indonesia banyak keluarkan filem - filem yang best tapi xkeluar dekat malaysia kan? well, byk dah yang aku beli cerita dari sane. mmg best. :)




adik mari beli adik, mcm cerita ada, blue pon ada. 
Mari adik manis beli dvd sama abg salman khan. banyak bagus punye




Senang cakap la kan, bukan dekat cni je ade jual DVD - DVD cetak ni, dekat luar negara pon ade banyak haa. same je problem ni dekat semua negara. hahah. dan sebab ade orang yang menjayakan bende ni la yang menyebabkan mereka - mereka ni masih lagi ade. salah seorangnye dari nye aku le. hoho

But hey, aku hanya beli DVD - DVD luar negara je ok, cite - cite made in malaysia aku beli ori ok! ( ade la jugak beli yang cetak, kadang - kadang je )

Okeh , ni je update tuk hari ni. kbai

No comments:

Post a Comment